Zájmem makléře by nemělo být jen hledání nových klientů, ale také péče o ty stávající

Svěřila se mi známá, že přemýšlí, že ukončí spolupráci s makléřkou, které zadala před časem do prodeje svou nemovitost. Samozřejmě, že mě zajímá jako makléře, který má sebereflexi (troufám si říci 😊a chce odvádět svoji práci co nejlépe),co bylo tím problémem, co mezi nimi nastal.

Zdá se, že se sešlo několik věcí, které nebývají zcela neobvyklé, ale je dobré je o to více vykomunikovat s klientem velmi pečlivě dopředu.
Prodejní cena, myslím, že na toto období nebyla ideálně nastavená, byť byla komunikována vzájemně, jak by nyní mohla a měla vypadat. Strategií je povícero a pokud již se přikláníme k vyšší ceně než by mohla být ta prodejní, je dobré si rovnou říci, co bude, když se nemovitost v určitém časovém horizontu neprodá.

Ale co tady bohužel scházelo, byl nejen zájem kupujících , ale také komunikace makléře s prodavající, co se vlastně nyní děje.

Víte, říká se, že můžete odvádět svoji práci dobře jenom do té míry, do jaké se dokážete věnovat každému článku vaší klientely individuálně. Nebo vaší sítě. Dle typologie klientů jsou samozřejmě různá jejich rozdělení. Ale je to věcí, která je potřeba si nacítit. Kdo váš klient vlastně je.

Samozřejmě, v tom mi pomáhá praxe osobního kouče, kterou již léta provozuji.
Ale jasné myšlení a intuice je velkou předností každého makléře.

Jsou tací klienti, kteří řeknou: “Dejte mi vědět, až budete mít vážného zájemce za tuto cenu, kterou chci. A jsou tací, kteří očekávají, že je budete průběžně o všem informovat. Že je budete informovat o všem, co se děje, nebo i když se vlastně vůbec nic neděje. A co vlastně pro ten prodej děláte. Aby klient měl pocit, že se skutečně té jeho zakázce máte čas věnovat, anebo na ni máte opravdu chuť pracovat.

Pro makléře by nemělo být hlavní záležitostí jenom shánět nové zakázky. Ale umět si opečovávat a věnovat se i těm, které již má na starosti. No a pokud se tedy nic neděje a máte pocit, že není potřeba o ničem informovat, ale přesto zaznamenáte, že jste něco podcenili a klientovi se nelíbí, že se nic neděje, je dobré to začít ihned napravovat.

Pokud již není pozdě.

Aha, tento člověk chce tedy vědět všechno, co jsem udělala a zda se něco s jeho zakázkou děje. I když se neděje vůbec nic.
Jde mu o prodej velké části jeho majetku. Čeká na peníze, aby je mohl investovat, kam potřebuje. Závisí na tom mnohdy i životní situace jeho blízkých. Často je sám s myšlenkami, zda si makléře vybral správně.

Pojďte mu v tom trochu pomoci.

Komunikovat s ním. Co je to za období, proč se nic neděje. Kde nastaly jaké změny v té jeho blízké lokalitě či celosvětově? A jaké vlivy a co vše působí na to, že se nic neděje?

A případně, pojďme s tím něco udělat.
Můžeme třeba udělat něco s cenou, nebo se můžeme zaměřit ještě na další záležitosti, které můžeme probrat. Ale ať má klient pocit, že skutečně odvádíte v jeho zakázce, co se dá.
A že má ten nejlepší servis, který by si mohl jenom přát
😊Takže to je takové povídání při pondělku. Mějte se krásně a ať se vám dobře daří🍀

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *